Föreläsning - barnreumatism

Nu startar vi upp verksamhet för barn mellan 0-6 år med barnreumatism och deras föräldrar inom Stockholms län.
Välkommen på vår första aktivitet: ”Reumatism, ingen barnlek”
Föreläsning, frågestund och diskussionsgrupper

Söndag den 11 oktober, kl. 13.00 - 15.00

Lokal: Tanto Samlingslokal på Rosenlundsgatan 44 A (nära Södra station)
Föreläsare: Stefan Hagelberg, barnreumatolog, och Sara Röstlund, sjukgymnast, båda från Astrid Lindgrens Barnsjukhus.

Lär dig om vad barnreumatism är och hur du kan underlätta och stödja dessa barn i hem, fritid och förskola/skola. Denna föreläsning vänder sig till föräldrar/vårdnadshavare med barn mellan 0-6 år som är bosatt i Stockholms län med omnejd. Finns det plats välkomnar vi även andra vuxna som jobbar i tex förskola, skola, fritids, bvc eller på något sätt kommer i kontakt med barn med barnreumatism.

Du behöver inte vara medlem hos Reumatikerförbundet eller någon förening utan föreläsningen är gratis.

För att säkra upp att du har en plats behöver du föranmäla till Reumatikerföreningen Stockholm:

Det här är vår första aktivitet i ett projekt att starta upp en verksamhet för barn mellan 0-6 år med barnreumatism och deras föräldrar inom Stockholms län. Vi hoppas att fler föreningar kommer att tillkomma och att detta ger ringar på vattnet.

Information om nästa träff kommer att delas ut under föreläsning. Men boka redan nu in den 11 november, kl. 12.00 – 14.00 i din kalender. Nästa träff kommer vara en träff för både barn och vuxna.

Varmt välkomna önskar Reumatikerföreningarna i Stockholm, Järfälla/Upplands Bro, Södertälje och Nacka/Värmdö.