Skaffa en Hälsocoach!

Kom igång och må bättre med Hälsoportalen

Skaffa dig en egen hälsocoach via Hälsoportalen, en tjänst som är utvecklad för dig med reumatoid artrit (RA), ankyloserande spondylit (AS) eller psoriasisartrit (PsA).

Om du lever med en kronisk sjukdom vet du att mediciner inte är allt. Din sjukdom påverkar och påverkas av din hälsa i övrigt. Du kan själv göra livet med reumatismen lättare och roligare genom att bli mer hälsosam. Men det kan vara svårt att börja förändra helt på egen hand. Det blir så lätt att låta andra saker komma i vägen.

Ta hjälp av hälsocoachen, din personliga rådgivare kring hälsa! Hon hjälper dig lista ut vad du borde koncentrera dig på när du ska ta tag i din situation och hon stöttar och ger råd på vägen att nå dina mål.
Om du är medlem i Reumatikerförbundet är det helt gratis. Unna dig chansen att få en kunnig sjuksköterska att ge just dig en personlig vägledning till ett hälsosammare liv!

Denna kväll gästas vi av Erik Sundin, webbansvarig på Reumatikerförbundet, som visar och berättar.  Ta gärna med egen surfplatta eller dator om du har (lokalen har wifi) för att kunna utforska möjligheterna!

Dag och tid  tisdag 17 maj kl 17.30-19.30 (fika från kl 17.30, programmet börjar kl 18)
Lokal Kronobergsgatan 39
Avgift gratis för medlemmar