SLE patienter - en viktig enkätstudie om solskyddsmedel!

Ta 5-10 minuter och svara på denna viktiga enkät om solskyddsmedel

Du inbjuds att delta i en Europeisk undersökning som görs i samarbete med LUPUSEuropé. Undersökningen utvärderar användningen av solskyddsmedel hos patienter med systemisk lupus erythematosus (SLE) och hudengagemang och hos patienter som har lupusförändringar enbart i huden, t.ex discoid lupus eller subakut kutan lupus.

Frågeformuläret innehåller 34 frågor och förväntas ta ungefär 5-10 minuter att besvara. Resultatet av denna undersökning kommer förhoppningsvis att leda till att patienter med ljuskänsliga sjukdomar, såsom SLE, får ersättning för solskyddsmedel från försäkringskassan/sjukförsäkringen.

Om du samtycker till att delta i denna enkät finns länken som leder till sidan med enketen här:

Information in English:
Are you interested to support a European survey on sunscreen application in patients with lupus erythematosus?

The aim of the observational study “Sunscreens in Patients with Lupus Erythematosus (SmiLE)” is to investigate the type of sunscreen applied by patients with lupus erythematosus and their efficacy in daily life. This project was winner in the category "Leadership Community" of the Galderma SKIN PACT Award 2015. Detailed information on the study, its purpose and background are provided here: http://www.galdermaskinpact.org/winners/sunscreen/.

An online questionnaire was designed in 20 European languages, which needs to be filled out by patients with any type of lupus erythematosus. We would highly appreciate if you could forward the following link to patients for their participation in this project:

You are most welcome to inform any lupus patient or anyone who is in contact with lupus patients. The survey will be open until end of October 2016.
We thank you for your support and your interest in lupus erythematosus!