Stegtävling - SENARELAGD START

Fortfarande tid kvar att anmäla dig! Reumatikerföreningen Stockholm subventionerar 100 platser för föreningens medlemmar i Reumatikerförbundets stegtävling. Anta utmaningen att bli mer aktiv!

Stegtävlingen kommer att pågå 9 september-26 oktober.

Målet är att var och en ska göra sitt bästa att nå upp till målet om motsvarande 10000 steg per dag under perioden 1 september -16 oktober. All motion räknas -- omvandlingstabell finns för att räkna om vattengympa, städning, trädgårdsarbete och olika motionsformer/idrotter till ”steg”. Du håller reda på dina framgångar på din personliga sida på tappa.se. Du utmanar dig själv att bli mer aktiv och hela föreningen tävlar mot andra föreningar inom Reumatikerförbundet. Delta individuellt eller i lag med andra i föreningen, men först till kvarn gäller!

Under tävlingens gång kommer föreningen att ordna en del olika aktiviteter (t.ex. gemensamma promenader) för våra tävlande. Det kommer också en rolig frågesport där du kan vinna priser. Mer information kommer närmare startdatumet 1 september.

Först till kvarn på föreningens 100 platser. Visst vill du vara med?!

Reumatikerförbundet står för en del av kostnaden och Reumatikerföreningen Stockholm subventionerar med ytterligare 40 kr för våra medlemmar. Du betalar endast 100 kr (ordinarie pris 238 kr). Om du har en egen stegräknare är avgiften endast 50 kr!

Avgift: 100 kr/medlem (inkl. stegräknare), 50 kr/medlem (exkl. stegräknare om du vill t ex använda en egen). Betalas till Reumatikerföreningens bankgirokonto: 5717-7453 eller SWISH 123 240 66 43  Glöm inte att skriva ditt namn på inbetalningen!

Anmälan: Kontakta kansliet på telefon 08-462 9925 eller mejl  och anmäl dig. Du får information av oss hur du loggar in och skapar en användarprofil på företaget tappa.se

OBS! För att ta del av föreningens subvention vänligen anmäl dig direkt till föreningen, INTE till tappa.se som det står i Reumatikervärlden.

Din stegräknare kan du hämta på föreningens kansli på Kronobergsgatan 39 (Kungsholmen)
Du kan också passa på att betala din avgift kontant på plats om du vill.

Visste du…
att en person med stillasittande arbete går ungefär 5000 steg om dagen? Med bara 30 minuters extra aktivitet uppnår du de rekommenderade dagliga 10000 stegen (WHOs rekommendation för daglig fysisk aktivitet).

VÄL MÖTT!