Vi behöver din hjälp!

Som ni vet anordnar föreningen titt som tätt olika typer av aktiviteter. Detta görs av ideella krafter i olika arbetsgrupper. Nu söker vi dig som är intresserad av att veta mer om hur arbetsgrupperna fungerar i föreningen och som önskar att vara delaktig och utveckla verksamheten.

Måndagen 14 maj kl. 16.00 – 18.00 kommer arbetsgruppen Hälsa och Motion ha ett öppet möte där alla intresserade är välkomna.

Hälsa och motion är arbetsgruppen vars uppgift är att anordna aktivitetersom handlar om hälsa, livsstilsfaktorer och det psykiska väl måendet. Målet är att hjälpa föreningens medlemmar att må så bra som möjligt genom att få medlemmar att prova på nya aktiviteter och för de som vill komma igång med träning.

Tisdagen 29 maj kl.17.30 – 19.00 kommer arbetsgruppen Diagnos ha ett öppet möte där alla intresserade är välkomna.
Diagnos är arbetsgruppen vars uppgift är att anordna diagnosträffar samt föreläsningar om reumatiska sjukdomar. Målet är att medlemmarna ska känna sig stärkta i sin diagnos och uppleva att de inte är ensamma om sin situation.

Intresserad? Anmäl er till kansliet: info@reumasthlm.se